fredag 5 september 2008

Manligheten som försvann

Är detta bara ren otur eller vad har hänt? Inte en bock i sikte efter alla dessa pass i skogen detta år (än så länge). Vad gör jag för fel? Detta är inte bra för psyket och min manlighet. Kan det vara så jävligt att det sitter någon högt där uppe och skrattar sig fördärvad och har roligt på min bekostnad, fast nää, så grym kan väl ingen vara. Igår när jag satt på ”stegen” så funderade jag vad det kan vara, och listade upp en del saker.

Jag gör:
Läser och uppdaterar mig om jakt.
Betalar mitt jaktkort.
Smyger till och från passet.
Använder cammokläder och ”tysta” skor.
Sitter stilla på passet.
Alltid förberedd och alert.

Jag gör inte:
Pratar, sjunger eller gnolar på passet.
Fäktar med armarna och försöker slå ihjäl mygg.
Pruttar eller luktar illa.
Äter mat och dricker kaffe.
Springer upp och ner från tornet/stegen för att pissa.

Är det någon som har svaret och vill coacha mig tillbaka till ett värdigt liv som jägare. För det är inte länge kvar till älgjakten och det vet väl alla hur det brukar vara för mig?????

Från jägare till Queer
Melodi: Jag vill ha en egen måne
Jag får aldrig skjuta något.
Jag passar inte att vara karl.
Jag får nog börja leva queerliv,
Och gå med rumpan bar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst kan du få lite tips,köp en bra älghund så kan du få skjuta på ståndskall,ta hjälp av nån erfaren jägare typ Axel, säg upp dig på jobbet å tillbringa all tid i skogen, åk till älgparken i Kosta en natt när det är fullmåne får du inte kull nån älg då är det nog dax att byta hobby. Tips på andra hobbys, väva mattor, samla frimärken, brodera löpare, odla pelagoner, eller dansa balett.