måndag 6 juni 2011

Info från Elmia Game Fair del 2

Ett av mina "uppdrag" var att kolla upp utbudet av jaktfilmer eftersom det varit lite dåligt med nya på sistone tycker jag. Det jag fastnade mest för var det nya upplägget från jaktfilm.se. En årsavgift under 300kr/år, kan använda login på 3 olika datorer samt titta obegränsat. Klockrent var min första tanke.
Prisvärt till tusen
Eftersom en film normalt kostar 250 kr/st i handeln så är kostnaden minimal när man ser utbudet, drygt 60 titlar finns på sidan i dagsläget. Sedan att de flesta nyare tv-apparater kan kopplas upp via det trådlösa nätverket (om man har det hemma vill säga) gör ju tjänsten ännu bättre. Samla jaktgänget för en filmkväll o välja bland alla titlar.
Tekniken till skogen
Sitter man på ett dåligt/tråkigt pass i skogen kan man ju roa sig med att kolla på sin smartphone (om man har någon) och titta på jaktfilm för att fördriva tiden. Eller på någon tråkig tillställning så finns kanske räddningen i fickan. Det enda frågetecknet är hur utbudet kommer att se ut om tex ett halvår? Hur många nya filmer kommer att släppas? Det kan ingen svara på.
Jag ger tjänsten 4 patroner.

Inga kommentarer: