onsdag 21 februari 2007

Glapp i radion och i huvudet?

Den här jävla snön som måste komma ner. Snö skall finnas from 1 november tom 31 januari, det räcker.
Öppnade förresten dörren där mitt vapenskåp står och vad får jag se? Jo, jaktradion. Visst fan, den skulle jag fixa, är något glapp i anroparknappen. Upptäckte det på älgjakten men glömde bort det. Sedan blev jag påmind när jag passade på gris en decembernatt och blev vansinnig såklart (tur att mobilen finns) fick ringa till min kusin som med sin jaktradio anropade min jaktkamrat som satt på ett annat ställe som hade fungerande radio men ingen mobil. Vad skulle vi göra utan den moderna tekniken? Förmodligen sitta helt avslappnade i skogen och lyssna på naturen istället för att höra jaktgrannar, vibrerande sms kolla vad klockan är på mobilen för man kan ju också missat något samtal. Va var jag? Jovisst, där låg ju min glappa radio på vapenskåpet och vad gör jag? Jo, stänger dörren och tänker "fixar det sen, orkar inte nu"....
Varför blir det så? Fixa skiten så är alla problem ute ur världen. Jaja.......

Längtar till nästa fullmåne för då skall det bli lite grisjakt igen (om det inte är för kallt)
//Magnus

Inga kommentarer: