fredag 14 september 2007

Händer det för lite?

Javisst händer det för lite!
Jag tar åt mig av kritiken från vår trogna läsarkrets och kan inte annat än att hålla med.
Jakten är ju definitivt i full gång och det finns ju mycket annat att jaga än bara gris.

Denna veckan har jag suttit ute tre kvällar och facit är som följer:

Måndag eller Tisdag på mossen och det var precis odugligt inte ett kräk men det var väldigt tyst och det blåste inget så man kunde sova ostört.

Onsdag på mitt hygge, jag klättrade upp och lade mig på en av rishögarna och detta var faktiskt bättre än vad jag trodde, man såg väldigt långt och det var lätt att få stöd för bössan då man låg ner. Det negativa var väl att man syns väldigt väl samt det är väldigt svårt att röra sig utan att det knakar och lever. Men förutom olidligt med mygg så kom det ut en bock (liten fyra) och get med kid.

Ikväll (Fredag), hygget igen trots blåst och regn så tittade en pinnabock ut och vandrade runt större delen av kvällen.

Tyvärr varken räv, gris eller grävling då dessa djur är dom primära målen, då jag har inte för avsikt att skjuta fler rådjur innan hundjakten drar igång.... Om det inte inte dyker upp en bock som är avsevärt större än den jag sköt premiärmorgonen.

Sedan undrar jag också hur vi ska göra med vakkojan? Det bästa är ju att flytta den till lämplig åtel innan grisarna återvänder mer regelbundet nu all spannmål är skördad och matmöjligheterna minskar, än att flytta den när dom är tillbaka och det tar några veckor innan dom har vant sig vid den?

/Plutonchefen för brännös skyttegravsförsvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att det händer nåt nu e det bara för dom andra jägarna att ta efter!!!!