måndag 24 september 2007

jägare nästan dödade

Det höll på att gå galet för två jägare nu i helgen, dom skulle flytta vakkojan i Brändebo. När dom började att plocka av teglet på taket märkte han som var i skopan på traktorn att det började komma bålgetingar surrande kring huvudet. Då han inte kunde fly ropade han på den andra jägaren så han kunde sänka ner skopan. Nu slutade det hela lyckligt ingen blev stucken men en av jägarna säger i en interjuv till BJ jag fruktade för mitt liv. Det visade sig att dom hade byggt i en fågelholk som jägarna hade satt upp på kojan. Flytten blev uppskjuten på obestämd tid


/Hänt i veckan

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad var det för typ av bålgetingar?

Anonym sa...

Hej Jonas jag är inte så haj på bålgetingar men av färgen och det aggresiva betendet så gissar jag att dom var AIK fans.

Anonym sa...

Jaha då förstår jag.
Svartgula, små huvuden, stora arslen, aggressiva, anfaller i grupp då dom är för fega att komma en & en.

Ja det är definitivt AIK fans!

Anonym sa...

Detta är ett vanligt förekommade problem i storstäderna, vanligtvis i Stockholm. Det är en gammal beprövad utstyrsel bland unga bratz (järnkaminer oxå kallade)att få känna på på vuxenlivet. Man klär helt enkelt ut sig i AIK´s färger och vips... så känner man sig stor, stark o snygg. Att man går till anfall är bara för att man inte vill bli ertappad med att dricka lättöl (för hur tufft vore det om det blev offentligt?)Ställ dit lite hemlagad saft i ölflaskor så blir dom nöjda och ni slipper problemet.

Anonym sa...

När jag jobbade på expressen minns jag att vi delade ut getingar till allt möjligt, var det nått bra kunde det bli 5 getingar. Kanske är det arbetslösa getingar från expressen som är på krigsstigen.Lägg dit ett aftonblad kanske dom fokuserar på det i stället

Anonym sa...

Bosse snackar skit det är klart att det är AIKare alla gulsvarta är AIKare. Det enda som hjälper för att slippa odjuren är en glidtackling med dobbarna före lycka till