söndag 10 augusti 2008

Björnö Game Fail, förlåt Game Fair

Det var upplagt för en perfekt "dagen efter" utflykt (kräftskiva igår) men ack så fel det blev. Jag ville inte ens slösa ett kort på min digitalkamera så dåligt var det, det säger det mesta. Tänkte inte skriva något om det men kunde inte låta bli innan jag stängde ner min iMac innan läggdags. Det hade gett mer om jag besökt vår lokale jakt & fiskeaffär.

Det är synd, för de har förutsättningarna för att göra Björnö till en riktig bra årlig jaktmässa. Ett råd till de ansvariga, åk till Bosjökloster 30-31 augusti för att se hur en jaktmässa skall se ut.

//Magnus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att du inte uppskattade vår mässa. Detta var första gången som den anordnades och vi har glädjande fått många positiva reaktioner på mässan och i synnerhet på utbudet av aktiviteter. Vi har varit och kommer givetvis att åka till olika mässor för att hitta ideer och inspiration för framtiden. Tyvärr lyckades vi inte locka så många utställare eftersom det var första året. Alla måste vi börja någonstans och kunna bygga vidare. Vi kommer att göra detta till minst ett småländskt "bosjökloster", glädjade att du tycker att förutsättningarna finns. Vi har redan idag fått många nya utställare som vill deltaga samt ett stort utbud av aktiviteter, föreläsningar, uppvisningar mm.
Hoppas att du har möjlighet att komma nästa år så får du se utvecklingen. Vi tror i alla fall på detta och att vi kan utveckla mässan till något stort för sydöstra Sverige. jag är tacksam för ideer och uppslag, maila gärna på jan.wikskar@telia.com Väl mött nästa år 7-9 augusti. Med vänlig hälsning Jan Wikskär

Anonym sa...

Håller med både Janne o Mange mässan var riktigt usel, men miljön o läget är perfekt. Nu var det första jakt o fiske mässan, så man får väl ha lite översende. Man slapp iallafall trängas som på Elmia