måndag 25 augusti 2008

Jippi, jag överlevde söndagen...


Pip, pip, pip, klockan ringde 04:15 för att jag skulle ut o jaga...... Väl ute så börjar det väl o regna, skit oxå, och inget OS på radion att lyssna på och inga djur i skogen. Jaha, en vanlig jaktdag för Magnus bara då, IGEN! Åkte hem och la mig en stund, steg upp och fick nybakade scones till frukost, mmm. Rev vävtapeter i matsalen och det gick över förväntan faktiskt, fast tråkigt och dammigt. Gick och la mig med Ludde en sväng. Efter ett tag börjar mobilen att ringa som en galning, skiter i och svara men efter 3-4 gånger stiger jag upp.. En röst säger, men hej Magnus var håller du hus? Vaddå säger jag. Du skall ju va på radion för 40 minuter sedan. HELVETE! Hur kunde jag missa det? Faktiskt så hade jag ingen aning om att jag skulle jobba. Slänger på mig kläderna, drgakedjan fastnar. FAAAAAAAAAAAN, sliter tag i den och dragkedjan går sönder, HELVETE, min rally-GANT jacka gick sönder. På med ny jacka, grenslar min Peschå o full gas mot Kalmar. Strax innan Smedby får jag en chock, en polismotorcykel i backspeglen som kör efter. Efter ett tag kör han om, tittar på mig o fortsätter köra, pust. Väl inne på radion flyter det på ganska bra. När jag skulle åka hem får jag ett mms, från Edvin. FAAAN, näää, jag öppnar det inte för nu har väl han skjutit en bock till. Fast jag kunde inte hålla mig. Pust, det var bara en bild på en 6 taggad älg på mossen. Jag drar en lättnads suck. Åker hem utan problem, äter, tittar på halva Mumien 3, går och lägger mig. Vilken söndag


Ps, Om du läser denna blogg Gud, låt mig få fälla denna älg med 6 taggar, snälla. Det skulle betyda så mycket för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Losec is the shit!!

Anonym sa...

Hej Magnus.
Du ligger tyvärr inte på plus nu!

"Tänk på vilodagen så att du helgar den"

Ringer det någon klocka?