torsdag 8 oktober 2009

Snälla Gud, varför?

Tyvärr hade ingen tippat rätt vad för otur jag skulle råka ut för nästa gång. Idag åkte jag ner till skjutbanan för att skjuta in min nya Blaser med lånekikare monterad. Sköt första skottet utan kikare och träffade tavla, perfekt. Fortsatte sedan att skjuta med kikare och den stod ganska fel. Efter 10-12 smällar så hade jag en bra träffbild och väldigt ont i axeln. Va bra tänkte jag och skall skjuta en sista serie. Första bra, andra bra, tredje bra, fjärde va faan. När jag skulle sikta in fjärde skottet så upptäckte jag att korset i kikaren hade snurrat lite motsols. FAAAAAAAAAAAAAAN.......
Bara att packa ihop och bryta ihop. Vilken jevla soppa allt är. Det är inte meningen att jag ska jaga näst vecka...

Magnus, the unhappyman

5 kommentarer:

XJAKT sa...

Precis som med mig, straffas du säkert direkt:))

Nåväl hoppas det löser sig!

Älgarna sa...

Yes! Vi kanske får vara i fred i år från de där elakingarna

Anonym sa...

Det är nog ingen fara, min "tyska etta" snurrade också efter en uppskjutning inför älgjakten för ett par år sedan. Men den gick fortfarande rätt - fast det såg inte så snyggt ut :) Jag skruvade isär kikaren och vred "ettan" rätt och den går fortfarande rätt. Men efter några smällar så står den snett igen :(

Hoppas det löser sig.
/Tyska Ettan

tre promille sa...

sluta oroa dig, om du mot all förmodan komma till skott påv en älg så är det fel kön/för lite taggar eller redan slutskjutet.

Kvistabo´n. sa...

Va alla är negativa. Allt fixar sig. Ha de gött. / Danne.