måndag 12 oktober 2009

Älgjakt, dag 2


06:10 Faan va kallt, Frost men inget regn i alla fall. Jag är nog Sveriges mest klagande älgjägare.
07:10 Haft en fin bock, 6 taggare som gått har ett tag nu. Var inte mer än 15-20 meter ifrån mig. Ngt för kvällen kanske?
08:30 Nu är elden tänd, frukosten skall fram. En bra morgon för mig, 7 olika rådjur o en räv har jag sett.

11:00 Älg har setts på marken men vi behöver placeras om. Lite spännande är det allt. Sett en bock till...

11:50 Micke har fällt en kviga. Vi grattulerar!
13:40 Dax igen efter en utsökt måltid. Pytt i panna lagad över öppen eld, tackar P-O. Några är i slaktboden o vi andra jagar.

15:50 Inget hänt sen förra inlägget. Sista kaffet uppdrucket, älgen flådd o inhängd. Nu kör vi sista passet för idag.

17:10 Blåser nordanvindar, svinkallt! Sitter på samma pass som i morse men nu är det stendött. Regnar gör det med nu. Kan inte klockan bli 18 snart så jag kan åka hem o koka älgtungan, mums...

20:30 Tunga kokar för fullt på spisen, bilder kommer... Tyvärr är jag inte ute i morgon bitti så Ni får vänta med löpande uppdateringar.

Inga kommentarer: