torsdag 16 oktober 2008

Dag 4




















Så här glad blir man när man skär sig själv i tummen med jaktkniven när man skall laga öronsnäckan till jaktradion.


Idag var en sådan där mellandag. Vi var lite folk och humöret var inte på topp. Vi bestämde oss för att skjuta ett rådjur för Elvis idag för han har ju drivit så bra hela veckan utan belöning. Det tog bara drygt 20 min innan jag sköt från Miss Julia. Ett smaldjur blev det. Fast, vi jagade ju älg så jag hade laddat med mina nyinköpta Laupa Naturalis (har använt Norma Alaska innan). Inte bra att skjuta rådjur med. Ni vet vad jag menar, eller? Bra träff men utgångshålet var av modell större....Vi tog hand om det, fikade lite, tog ett Elvis-drev och ett gubba-drev till innan vi satte oss för att passa senare på eftermiddagen. Nada, noll, inte ett jota, fett dött, pisstrist....
Det var så tråkigt att jag fick migrän :(

Inga kommentarer: