lördag 4 oktober 2008

Kaxighet med dåligt slut

Igår satt man på stegen igen (det var ett tag sedan) och njöt av livet. Efter bara 5 minuter så reste sig ett smaldjur upp 40 meter rakt framför mig och gick sakta in i skogen. Jag lyfte inte ens geväret för jag tänkte - kan ju inte skjuta redan efter 5 minuter, vill ju sitta och njuta av den härliga naturen lite längre. Men det skulle straffa sig, det enda som kom fram under kvällen vad mygg. Jag trodde dom hade försvunnit men inte. Efter ett antal myggbett och lite blöt av regnet så åkte jag hem när mörkret fallit på fast nöjd och glad ändå. Att sitta och varva ner i skogen funkar alltid.
Eftersom det var rådjursjakt med vapensmeden idag så stannade jag hemma och inväntar älgbanan i morgon.

ps. glöm inte att det är kanelbullens dag idag

//"Uffe"

Inga kommentarer: