måndag 8 oktober 2007

1:a dagen



Det började med att en dåre i jaktlaget (givetvis jag) satt på pass redan kl: 05.00 och trodde det funkade med det var ju svartare än svart till strax efter 06.00. Roligare har man haft. 07.00 faller det första viltet, en räv. Räven skjuts på mossen av inte mindre än mig själv.... Sedan händer, ingenting. Vi går ett par drev, Elvis och Akilles driver ett par rådjur under förmiddagen. Vid middagstid får Akilles tag på en ensamt djur (troligtvis en ko/kviga) som sätter fart längs utäng så att kepsen flyger av huvudet på Per som sitter i tornet. Pulsen stiger på de flesta jägana med resultatet blir noll.

Kvällspasset blir lite dålig uppslutning, men en del tappra, sömniga jägare gick ut och satte sig. Jag "vaknar" till av att Daniel ropar på radion att han fällt en liten tjur. Nu måste jag vara ärlig och säga som det var. Min första reaktion var, skit oxå.... Inte för att jag missunnar Daniel utan JAG VILL INTE BLIR TRACKAD ETT ÅR TILL!

Nu är det ju så att vi har ju 2 kalvar kvar, men hitta 2 kor med dubbelkalv är lika lätt som att fläta ögonfransarna på en skallerorm som lider av ADHD.

Ny dag imorron, fast lite längre sovmorgon. Jag går nog inte ut förren 05.45...


//Magnus "Lederhosen"

Daniel skall passa älgen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste ju gratta min bror så mycket. Grattis till din första älg i år... Hörde att Akilles även gjorde bra ifrån sig.. Kan ju inte bli annat än succe med ett sånt team.. Grattis än en gång.. O grattis Caroline som vann tävlingen..

Anonym sa...

Jaha Caroline hade rätt om vem som sköt första älgen, undrar vad vinsten blir...
Grattis Daniel till en lyckad jaktdag, jag hörde att Akilles hade skött sig bra. Det gläder mig, jag pysslade ju om honom när husse låg på playan förra veckan.
Grattis Magnus till räven, Du fick ju använda bössan iallafall....

Anonym sa...

Ja tjena tycker detta var ett vackert och seriöst inlägg skall försöka bjuda in till ett seminarium mvh.P.Morberg

Anonym sa...

Urtagningen är något av det vackraste jag sett seolär gott folk mvh Per.M